Tekfircilerin Hışmına Uğramış Bir Ayet
Bu âyet müfessirler tarafından şu üç şekilde yorumlanmıştır.
Birincisi: Allahın indirdikleri ile hüküm vermeyenler kafirlerin ta kendileridir! Bu âyet normal bir ayetin son cümlesidir. Bu bağlamda peş peşe üç tane ayet gelmektedir. Maide 44-45-46 ayetlerinde doğrudan İsrailoğullarından bahsetmektedir. Yani bu üç ayet müslümanlardan değil, yahudilerden bahsetmektedir. Yahudilerden bahseden ve hüküm içeren bu ayeti müslümanlar için almanın doğru bir tarafı yoktur. Zira bizden önce yaşamış olan şeriatler müslümanları bağlamaz. Ayrıca Kuranı Kerimde yahudilerden ve onların şeriatından bahseden başka ayetler de vardır. Cumartesi yasağı ve hayvanların iç yağının haram olduğu Kuranda geçmektedir. Kuranda geçiyor diye bu hükümleri almanın hiçbir tutarlı tarafı yoktur. Bu üç ayeti okuyan normal bir kişi bile bu ayetlerin müslümanlar hakkında olmadığını kesinlikle anlar.
Bu değerlendirme yerinde olup, bu alimlerin yaptığı yorum tercihe şayandır.
İkincisi: Allahın indirdikleri ile hüküm vermeyenler kafirlerin ta kendileridir!
Bu grup alimleri ise ayeti müslümanları da kapsayacak şekilde olduğunu söyler. Ancak bu alimler de doğrudan kimseyi tekfir etmezler ve şöyle bir yorum yaparlar; Her kim Allahın indirdikleri ile Allahtan geldiğine inanmayarak hüküm vermezse o taktirde âyetin hükmüne göre kafir olur. Yani namazın farz olduğunu inkâr ederek namaz kılmayan kişi kafir olur. Ama tembellik ve benzeri nefsi hastalıktan dolayı namazı kılmazsa kâfir olmaz.
Bu değerlendirme de doğrudur. Eğer bu âyet müslümanları da bağlıyorsa o zaman böyle bir teville bağlamalıdır.
Üçüncüsü: Allahın indirdikleri ile hüküm vermeyenler eğer bunu inkar ederek yaparsa kâfir aksi taktirde durumuna göre fasık veya zalim olur.
Bu üçüncü yorum da taktire şayandır.
Dikkat edilirse müfessirler bir Müslümanı tekfir etmenin değil etmemenin yollarını araştırmışlar.
Ama günümüzde bu ayeti otomatik silah gibi kullanan ve her önüne gelene tekfir mermisi sıkan bir gençlik ve bazı hocalar çıktı
Murat Padak
Henüz yorum yapılmamış.